Att driva en konferensanläggning eller ha lokaler som kan anordna konferenser är mycket givande, men också en utmaning. Ett smart sätt att marknadsföra anläggningen är genom en riktigt bra reklamfilm.
Överlåt reklamfilmen till proffsen
Din anläggning, konferenshall, biosalong eller hotell är själva produkten. För att nå ut med ditt erbjudande måste du förpacka den på bästa sätt. Genom att göra en bra företagsfilm kommer du lättare kunna promota din anläggning. Idag är marknadsföring nästan a och o för att lyckas. Alla kan marknadsföra sig på nätet, vilket medför att konkurrensen blir stor. Eftersom vi lever i en väldigt rörlig värld idag finns det många som gärna åker till en annan stad, del av landet eller rent av land för att delta på en konferens. Fördelen är att du kan få fler kunder. Därför är det klokt att skapa en riktigt bra företagsfilm som gör att du står ut, men du bör överlåta själva jobbet åt proffsen. Gör som många företag och anlita Crispfilm för att skapa din företagsfilm för att få fler bokningar till ditt konferenscenter.
Viral reklamfilm
Det finns reklamfilmer och så finns det reklamfilmer. Det är många som gillar Ica:s reklam. På ett roligt sätt berättar den om veckans varor. Bakom reklamen står faktiskt Crispfilm, så genom att anlita dem är du i goda händer. Du behöver en film som kan bli viral, så bra att folk verkligen gillar den. Din företagsfilm måste omgående få kundens intresserad. Ditt erbjudande måste vara tydligt och utgå från din målgrupp. En reklamfilm för Ica och en reklamfilm för en hotellanläggning i fjällvärlden är naturligtvis inte likadana. De har olika målgrupper. Du vill troligtvis ha en film som håller minst ett år och som är aktuell både sommar och vinter. Som företagare vill du också att din reklamfilm blir viral. Ok, den behöver inte få 20 miljoner visningar på Youtube, men den måste vara mer än en informativ film om din konferensanläggning med ett tillhörande trevligt erbjudande.
Sprid budskapet
När din fått din reklamfilm är det viktigt att du får ut den i omvärlden. Du lägger naturligtvis upp den på all sociala medier, men det är inte nog. Det är viktigt att använda rätt hashtags och verkligen finnas där din målgrupp finns. För att sprida filmen, och göra reklam om din konferensanläggning på allvar, så måste du skapa en relation med kunderna. Då blir din film mycket intressantare för dem. Skicka med den i dina nyhetsbrev. Lägg ut den på Youtube, både som lång film, men också i mindre bitar som ”shorts”. Ju mer du får den i omlopp, desto fler potentiella kunder får du.
Mer marknadsföring
Förutom en reklamfilm som står ut, så är det smart att satsa på profilprodukter. En väldigt praktiskt marknadsföringsmetod. Tryck upp företagsloggan på både tygpåsar, pennor och muggar. Så att dina kunder har något att ta med sig hem efter besöket. Då blir de påminda om din konferensanläggning varje gång som de använder påsen, muggen, pennan eller kepsen. Ett smart komplement till företagsfilmen.